Javascript är inaktiverat

Javascript verkar vara inaktiverat. Detta kommer att påverka sitens funktionalitet. Vänligen aktivera JavaScript eller återvänd till denna webbplats från en annan enhet.

 

 

Information för dig som ska föreläsa eller moderera under SFAI & AnIva-veckan

Vi är glada och tacksamma att så många av våra kollegor ställer upp som föreläsare och moderatorer. Läs nedan information för att vara förberedd inför ditt föredrag/session.

Presentationer

Publicering av presentationer
Alla föreläsningar kommer att filmas och publiceras på sfaianiva.se där de kommer finnas tillgängliga i 1 månad efter kongressen. 
Kontakta lotta@mkon.se om du inte vill att vi publicerar din presentation. Du får i så fall gärna skicka en PDFversion som vi kan lägga upp på hemsidan istället.

Format
Format på Power-pointpresentationen är 16:9.

Inlämning/uppladdning av presentation till Dropbox
Vi vill att du lämnar in din presentation till teknikerna i god tid före din presentation, men senast 2 timmar innan sessionens start. Du kan lämna in din presentation hos teknikern i föreläsarrummet på plats i Uppsala eller via Dropbox-länk. Teknikern kommer att kontrollera så att din presentation fungerar på presentationsdatorn oavsett om du lämnar in via Dropbox-länken eller i teknikerrummet.
För att undvika trängsel i teknikerrummet ber vi dig som känner dig säker på din presentation att i första hand lämna in den via Dropbox-länken.

Uppladdningen till Dropbox bör ske senast dagen innan ditt föredrag och används externa filmfiler bör dessa bifogas i samma mapp. Klicka på länken och följ instruktionerna. Även om du har laddat upp presentationen i förväg finns den tillgänglig för översikt och ändring i Speaker-Service-Centret på kongressen.

https://www.dropbox.com/request/BWoEDPj173GQiOIxnPfb

OBS!
Namnge såhär:
Vilken dag, Vilken sal, tid, efternamn (Punkter emellan)
Exempel:  Måndag.sal2.09.10.Svensson


Mentimeter
Genom appen är det möjligt att ställa frågor till publiken som de kan svara på direkt i appen. Om du är intresserad av detta, kontakta anna@mkon.se så får du en inbjudan.



Teknisk information

Din presentation kommer att filmas och vara tillgänglig för anmälda deltagare tom 31 december 2022.

Det finns en speciell presentationsdator i salen. För att säkerställa att tekniken fungerar kan du inte använda egen dator. Det finns en tekniker i salen som hjälper dig när det är dags för din presentation.



Anmälan

Föreläsare och moderatorer betalar en reducerad registreringsavgift för att vara med på hela SFAI & AnIva-veckan.
Avgiften är 1900 kr exkl moms för att delta på plats.
Kommer du endast in för ditt eget uppdrag är du fri från registreringsavgift, då ingår inte lunch och kaffe i din anmälan.
Länk till anmälan finns till höger på denna sida.
Mer information om olika avgifter 
finns här


Resa och logi

Du står själva för eventuella kostnader av resa och logi men som föreläsare kan man få resebidrag på upp till 1000 kronor. Formulär för att resebidrag finns att ladda ned till höger på denna sida. Formuläret skickas in till MKON tillsammans med kvitton från resan. Adress för att skicka till MKON finns i formuläret. DEADLINE 31/10 2022.
Hotellrum kan bokas i samma formulär som anmälan till kongressen.
Inget föreläsar- och moderatorarvode utgår.




Instruktioner för moderatorer

Föreläsarna i din session kommer antingen att presentera på plats i Uppsala eller digitalt via länk. Kontakta dem gärna i god tid före kongressens start för att stämma av med dem, så att du är väl förberedd på detta.

Vi ber dig vara noga med att hålla tiderna så att programmet flyter på som det ska.

Frågor till föreläsarna
Deltagarna kommer att kunna ställa frågor till föreläsarna via kongressappen. Digitala och fysiska deltagare använder samma app. Teknikern i salen kommer att tillhandahålla en dator där du som moderator kan se alla frågor och välja ut de du tycker är relevanta. Om du får muntliga frågor från publiken i lokalen, tänk på att upprepa dem i mikrofonen så att även den digitala publiken hör.


   Information for our international speakers. Click here


Klicka här för att ansöka om resebidrag.
DEADLINE för att söka resebidrag 31/10 2022.


Klicka här för att anmäla dig till reducerat pris för föreläsare och moderatorer.


Klicka här för att se de tekniska detaljerna