Javascript är inaktiverat

Javascript verkar vara inaktiverat. Detta kommer att påverka sitens funktionalitet. Vänligen aktivera JavaScript eller återvänd till denna webbplats från en annan enhet.

 

 

Information till Föreläsare och moderatorer
 
Årets kongress sker helt digitalt via  Zoom.

Nedan finns instruktioner hur ni föreläser via Zoom
 
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


Instruktioner för föreläsare, abstractpresentatörer och moderatorer
Din presentation kommer att spelas in och vara tillgänglig för anmälda deltagare tom 31 maj 2022.

Du presenterar via Zoom, länkarna till zoom presenteras ca 1 vecka innan mötets start.

Vänligen anslut till Zoom-mötet senast 10 minuter innan din presentation. En tekniker kommer att finnas på plats om ni har tekniska frågor.

Formatet på presentationen ska vara i PowerPoint och 16:9.

Vill du göra en teknisk avstämning kontakta hilda@mkon.se.

OBS
Riksstämman kommer att spelas in. Om du inte önskar att din föreläsning publiceras - vänligen hör av dig till 
ola@mkon.se.

För moderatorer
Som moderator förväntas du hålla koll på frågor som kommer i chatten.
Du förväntas även hålla koll på tiden så att programmets specificerade tider hålls.
Det är rekomenderat att ta kontakt med de föreläsare som ingår i det symposium som du modererar.
Detta för att kunna prata er samman innan det är dags. Du som moderator presenterar även varje föreläsare innan deras förläsning.

Bakgrund
Här hittar du bakgrund (Virtuell bakgrund till Zoom) som du kan använda till din presentation.
Hämta bild här

 



Instruktioner till att föreläsa digitalt

Stegen nedan gäller från det att du blir introducerad av moderatorn i mötet.

  1. Sätt på din mikrofon och videokamera genom att klicka på knapparna som ser ut som en mikrofon och en videokamera. Du kan se ikonerna här:

  2. När din mikrofon och din kamera är påslagna ser ikonerna ut såhär:

  3. Se till att ha öppnat din presentation så att den ligger redo, öppen på din dator.

  4. Klicka på den gröna knappen som heter "Share Screen" i Zoom. Du kan se hur knappen ser ut här brevid.

  5. Du får nu upp en ruta med olika program som är öppna på din dator. Klicka på den ruta i vilken du ser din presentation. Om du har öppnat din presentation i "Microsoft Powerpoint" så kommer rutan heta "Microsoft Powerpoint". Du ser hur rutan kan se ut här:




  6. När rätt ruta är iklickad i steget ovan ska du klicka på den blå knappen "share" för att starta dela. Zoom-fönstret kommer då att försvinna och du kommer att se din presentation. Vid detta laget kommer även deltagarna att se din presentation. Du är nu redo att hålla din föreläsning.